Sökes: Två nya Verksamhetskoordinatorer
Stockholms fallskärmsklubb är en ideell förening, som behöver medlemmars engagemang för att fungera. Men för att klubben ska kunna garantera den omfattande verksamheten för såväl tandem som hoppare att rulla på, har vi behov för några som har huvudfokus på vår verksamhet.
Under säsong 2017 skedde två stora administrativa förändringar inom SF. Dels slutade Rickard Backne som tandemkoordinator i juni efter många år i rollen och om några veckor går vår verksamhetskoordinator Carolina Mallwitz på föräldraledighet. I och med detta kommer SF att strukturera om och sätta upp två nya tjänster (koordinatorer) som tillsammans ska ansvara för planering och utförande av SF’s två verksamheter, tandem och all övrig hoppning (event/läger/tävlingar/kurser/lagträning/flygplansplanering etc).
Arbetsuppgifter
TANDEMKOORDINERING
– Inbokning och hantering av personal (instruktörer, fotografer, packare och tandemvärdinnor)
– Koordinera ovanstående med inbokning av tandempassagerare.
– Arbeta som tandemvärdinna/värd vid behov
– Presentkortshantering (tillverkning och utskick)
– Ansvar för tandemverksamhetens mejlkonto och telefon.
– Marknadsföringsaktiviteter för att säkerställa ett stadigt tillflöde av tandempassagerare.
– Materialansvar (datorer, utrustningar, USB-minnen)
– Ansvara för tandemsektionen på hemsidan (skydive.se)
VERKSAMHETSKOORDINERING
– Läger (planera, administrera, marknadsföra, hantera på plats, ekonomi)
– Tävlingar (planera, administrera, marknadsföra, hantera på plats, ekonomi)
– Kalott- & packkurser (planera, administrera, marknadsföra, hantera på plats, ekonomi)
– Schemaläggning av hoppning (läger, tävlingar, kurser, lagträning, elevkurser, medlemsinitiativ)
– Schemaläggning av personal (manifest/HL)
– Driva manifestet (Jobba vid behov, skapa/hantera rutiner, utbilda nya)
– Supporta hopplederiet (Jobba vid behov, stötta hoppledare som jobbar)
– Super user i skywin (utbilda inom, assistera vid problem, justera vid felhantering, bygga upp lägergrupper/kurser/lag, administrera rabatter)
– Sociala medier (Facebooksidor 2 st, Facebook-grupp, skapa event, instagram, annonser)
– Info@skydive.se
– Vara redaktör för skydive.se (nyhetsinlägg, eventsidor, hantera textuppdateringar)
– Redaktör för klubbens Nyhetsbrev (var 4-6:e vecka) och övriga klubbutskick (kallelser till möten, viktig info från styrelsen) via Mailchimp. (Skriva texter, bygga utskick, uppdatera medlemsdatabasen, statistik)
– Hoppfältsrutiner (ha insikt i för fältet gällande rutiner, upprätthåll och assistera vid skapandet av
nya)
Notera!
Den tidigare uppdelningen av arbetet kan komma att ändras utifrån sökandes tidigare erfarenheter och kompetens. Arbetsuppgifter kan brytas mellan rollerna och tanken är att kanslisterna/koordinatorerna ska kunna avlasta varandra på respektive områden vid behov.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är duktig på att planera, organisera och har ett ekonomiskt sinne. Du ska ha möjlighet att jobba mer intensivt under hoppsäsong och det krävs att du aktivt är på plats i Gryttjom vid tillfällen som kräver detta.
Att kunna manifest och att inneha hoppledarutbildning ses som meriterande, främst för den med huvudansvar för övrig hoppning.
Lön:
Fast månadslön
Tillträde:
Snarast
Ansökan:
Frågor och ansökan skickas till styrelse@skydive.se senast 30 november.
Kontaktperson: Vice Ordförande, Helena Nilsson.
Intervjuer sker löpande.
Comments are closed.